Tu sei qui:HomeDidatticaCorsi di laureaOfferta formativa a.a 2018/2019Medicina e Chirurgia (corso in inglese) - Bari English Medical Curriculum a. a. 2018/2019

Corso di laurea magistrale a ciclo unico – accesso programmato - nazionale

Consulta la sezione dei bandi di concorso per l'accesso

Medicine and surgery

BEMC scritta portletThe Bari English Medical Curriculum (BEMC) consists of the 6-yr curriculum for Medical Degree at the University of Bari, Italy.

The course will be totally in english and is similar to the medical curriculum available at the University of Bari Medical School. Teaching will consists of Lessons, practical skills, seminars, distance learning, self-study, interactions with foreign teachers belonging to a network for excellence in medical education.

University building:

Scuola di Medicina
University of Bari Medical School

Cordinatore didattico - Teaching Coordinator

Prof. MOSCHETTA Antonio

Segreteria didattica - Teaching Secretariat

Dott.ssa Valentina Del Conte

Tel. +39 080.5478662
Further information (Regulations, Study Programs Manifest, Course Programs etc.)

Segreteria amministrativa - Administrative secretariat:

Segreteria della Scuola di Medicina

Sede -

Location:

Bari

University branch -

Sede del Corso di studio:

Bari Policlinico

Classe -

Code:

LM-41

Tipologia del corso di studio - Course typology:

Corso a numero chiuso

Limited-enrollment course

Concorso di ammissione

Offerta didattica - Educational offer:

Visualizza il piano di studi

See the study plan

Sbocchi professionali - Job opportunities:

Attività di medico chirurgo nei vari ruoli ed ambiti professionali clinici, sanitari e bio medici. La laurea magistrale in Medicina e Chirurgia è, inoltre, requisito per l'accesso alle Scuole di Specializzazione di area medica.

Practitioner activities in various professional roles, in biomedical and clinical fields. The Master degree in Medicine & Surgery is a requirement for the access to Specialization Schools of medical area.

Regolamenti -Regulations

Transfer form >>>