6th International Conference "Economics of Global Interactions: New Perspectives on Trade, Factor Mobility and Development"

• Quando dal 07/09/2015 08:30 al 08/09/2015 17:30 (Europe/Berlin / UTC200)
  • Dove Auditorium Quacquarelli, Dip. di Studi Classici e Cristiani, Strada Torretta, Bari
  • Contatti
  • Sito web Visita il sito

The Department of Economics of the University of Bari Aldo Moro and the NHH Norwegian School of Economics are jointly organizing the 6th edition of the international conference on the  “Economics of Global Interactions”.

The event is organized in cooperation with the United Nation Industrial Development Organization (UNIDO)  and sponsored by SNF (Norway) and Banca Popolare di Bari.

Organizers:  Nicola Coniglio (University of Bari “Aldo Moro”),  Kjetil Bjorvatn (NHH Norwegian School of Economics)

Invited Keynote Speakers:

• Prof. Hillel Rapoport (Paris School of Economics, France), Migration and globalization: what's in it for developing countries?
  • Prof. Ragnar Torvik (NTNU, Norway), Natural resources and endogenous institutions

Location:  Auditorium Quacquarelli, Dipartimento di Studi Classici e Cristiani, Strada Torretta (Città Vecchia / Old Town)

In collaboration with:
nnh logo                                               unido logo                                      SNF logo

published on 03/09/2015 ultima modifica 03/09/2015